De verpakking is een belangrijk onderdeel van je merk- en marketingstrategie. Je wilt dat deze zo gedenkwaardig en effectief mogelijk is. Verpakkingen kunnen bij alles helpen, van het aantrekken van klanten tot het verhogen van de verkoop. Het gaat niet alleen om het product zelf. Het gaat er ook om hoe dat product eruitziet als het in de schappen ligt of thuis in de handen van de consument terecht komt. Een manier om je verpakking een onderdeel van je advertentie strategieën te maken, is door deze aan te passen. Je kunt een doos met logo laten bedrukken bij Superdoos. Zo is je merk het eerste wat klanten zien bij het openen van de verpakking. Gebruik je logoJe logo is de hoeksteen van je merk. Het zou een van de eerste dingen moeten zijn waar je aan denkt bij het maken van een nieuw product. Maak het prominent, gemakkelijk leesbaar en herkenbaar. Als je voor de eerste keer een nieuw product maakt, probeer dan je logo op elk stuk verpakking te plaatsen. Op deze manier zullen klanten het product snel met je merk associëren. Dit kun je doen door dozen met je logo te bestellen bij Superdoos.nl. Productinformatie aanbiedenProductinformatie is een van de meest voor de hand liggende manieren om je verpakking voor te gebruiken. Je kunt het gebruiken om klanten te vertellen wat ze kopen, de kenmerken en voordelen van het product te beschrijven en om te laten zien hoe je het kunt gebruiken. Daarnaast kun je om instructies voor verzorging en onderhoud toevoegen. Dit is afhankelijk van welke producten je verkoopt. Bedrijfsinformatie toevoegenVoeg bedrijfsinformatie toe aan je verpakking. Je kunt de naam van je bedrijf, het adres en telefoonnummer, een logo, een slogan en een website link toevoegen. Vergeet ook niet om links naar sociale media toe te voegen, zodat geïnteresseerde klanten je kunnen volgen op Facebook of Twitter. Voeg ook een e-mailadres toe zodat mensen rechtstreeks contact met je kunnen opnemen met vragen of opmerkingen over je producten of diensten. Maak verpakkingen onderdeel van je merkJe verpakking moet consistent zijn met je merk. Als dat niet het geval is, zullen mensen denken dat het product ondermaats of goedkoop is. Hierdoor kunnen ze het vertrouwen in jou verliezen. Als je vertrouwen en loyaliteit wilt opbouwen, zorg er dan voor dat je verpakking voldoen aan de verwachtingen van je klanten.
|