Waarom is linkbuilding belangrijk?

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO. Wil je meer backlinks genereren voor jouw bedrijf, dan is linkbuilding een onmisbaar aspect van je SEO-strategie. Maar wat is linkbuilding nu precies en waarom is het zo belangrijk? Dat en meer lees je in dit artikel.

Wat is linkbuilding?

Allereerst is het belangrijk om te weten wat linkbuilding nu precies is. Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links op andere sites, die verwijzen naar jouw website. Het doel van linkbuilding is om meer bezoekers op je website te krijgen. Linkbuilding draagt bij aan een betere vindbaarheid van jouw website in zoekmachines als Google. Dit komt doordat Google jouw website onder andere beoordeelt op basis van het aantal kwalitatieve links die naar jouw website verwijzen. Heb je meer kwalitatieve backlinks, dan scoort jouw website dus beter in zoekmachines dan websites die helemaal geen of weinig linkbuilding hebben.

Waarom zijn kwalitatieve links zo belangrijk?

Het internet kun je zien als een grote database met heel veel verschillende informatie over allerlei onderwerpen. Wanneer mensen zoeken naar een bepaald onderwerp, willen ze specifieke informatie daarover vinden. Ze hebben er dus niks aan als ze op sites terecht komen die hen informeren over onderwerpen waar ze niet naar op zoek zijn. Met linkbuilding genereer je kwalitatieve links naar jouw website. Deze externe links kun je zien als een stem op jouw website. Heeft een website veel stemmen gekregen van andere sites, dan wordt dit beloond door zoekmachines. Heeft jouw website dus veel ‘stemmen’ van andere sites gekregen, dan wordt jouw website als betrouwbaarder beoordeeld, en zul je hoger ranken in de zoekresultaten. Dit is dus waarom kwalitatieve links belangrijk zijn.

De kwaliteit van het artikel telt ook!

Denk je nu: ‘Dat is lekker makkelijk, dan hoef ik er alleen voor te zorgen dat er veel links naar mijn website leiden!’, dan moeten we je helaas teleurstellen. Bij linkbuilding gaat het namelijk niet alleen om het aantal linkjes, maar ook om de kwaliteit van de links. De links moeten in de eerste plaats relevant zijn voor het onderwerp van de website. Hoe populair een site is, heeft ook invloed op jouw linkbuilding. Een populaire link heeft namelijk meer ‘waarde’ dan een minder populaire link.

Zorg voor een goed linkprofiel

Een goed linkprofiel bevat allerlei verschillende links naar websites. Dit zijn zakelijke websites, partnersites, links vanaf startpagina’s en andere relevante websites. Het is belangrijk om naar diverse sites te linken en niet steeds dezelfde websites te kiezen zodat dit beter beoordeeld (geranked) wordt door zoekmachines. Klinkt dit als abracadabra in jouw oren? Je kunt jouw linkbuilding ook uitbesteden aan online marketingbureau The Sequel. Dit is een ervaren partij op het gebied van linkbuilding, die ervoor zorgt dat jij hoger scoort in de zoekresultaten.

https://thesequel.nl/

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een logo is vaak het eerste wat mensen zien van je merk. Het verschijnt op je website, visitekaartjes, offertes, social

...

Een goede homepage zorgt ervoor dat bezoekers blijven hangen. Mensen beslissen binnen enkele seconden of ze verder willen klikken. Als

...

Online marketing zonder SEA en SEO is als een café zonder bier: je kunt het proberen, maar het gaat niet

...

Wil je dat jouw merk opvalt, herkenbaar is en blijft hangen bij je doelgroep? Dan is het essentieel om je

...

Herken je het gevoel wanneer je door je tijdlijn scrolt en een advertentie je aandacht trekt? Voor je het weet,

...

In de digitale wereld van vandaag is online zichtbaarheid van onschatbare waarde voor bedrijven van alle groottes en branches. Een

...

Ondernemen is een avontuur dat zowel uitdagend als belonend kan zijn. Voor iedereen die deze reis begint, zijn hier een

...

Een huisstijl is een essentiële stap voor elk bedrijf dat zich wil onderscheiden. Jouw huisstijl vertegenwoordigt je merkidentiteit: het is

...

Inmiddels kun je bijna niet meer om AI en Chat GPT heen. Maar wat kun je er allemaal mee? En

...

Ben jij een blogger die gepassioneerd is over het creëren van inhoud en het maken van een verschil in de

...

Het is een droom van iedere ondernemer, een goede merkidentiteit als gevolg van een succesvolle branding strategie. Een succesvolle branding

...

Een digitaal visitekaartje is een elektronische versie van een traditioneel visitekaartje. In plaats van een fysiek kaartje, worden de contactgegevens

...

Wanneer jij je product of dienst zo vaak mogelijk wilt verkopen, dan wil je natuurlijk dat er zoveel mogelijk mensen

...

Je wil de naamsbekendheid van je bedrijf verhogen. Ook wil je dat je met je producten of diensten bij je

...

De wereld verandert in een rap tempo en dat vraagt een andere marketingbenadering van veel bedrijven. De belangrijkste verandering laat

...

Soms is het belangrijk om even extra te investeren in je zakelijke relaties. Misschien wil je wat veranderen in de

...

Een blog is een geweldig marketinginstrument. Het voelt misschien als een ‘old-school thing’, maar het is nog steeds een erg

...