Artificial Intelligence (AI), of zoals het in onze taal ook wel wordt genoemd: kunstmatige intelligentie, is aan een ware opmars bezig. AI wordt op steeds meer vlakken toegepast, niet alleen binnen de maak- en procesindustrie. Zo wordt deze kunstmatige vorm van intelligentie ook steeds meer toegepast binnen de marketing. Naast het schrijven van teksten, kan het bijvoorbeeld ook gebruikt worden voor het creëren van beeldmateriaal. In deze blog willen we het graag hebben over AI binnen marketing. Lees snel verder!
Artificial Intelligence in een notendopArtificial Intelligence of AI is de wetenschap die zich richt op het ontwikkelen van geautomatiseerde systemen en machines die in staat zijn om taken en handelingen uit te voeren die normaal gesproken menselijke intelligentie vereisen. Het gaat hier dan ook om kunstmatige intelligentie. “Domme” systemen en machines worden dankzij Artificial Intelligence “slim” en functioneren qua intelligentie op het niveau van een mens. Zij leren zichzelf allerlei patronen aan om jou te helpen. Denk bijvoorbeeld aan een autonome robot die zonder jouw hulp het gras voor je kan maaien.
Indien je meer wilt weten
Mocht het je allemaal nog erg vaag in de oren klinken, dan kun je bij deze Digital Agency meer lezen over Artificial Intelligence. Klik de link aan om meer te weten te komen. Zoals gezegd wordt AI ook binnen de marketingwereld steeds meer ingezet, zowel tekstueel als visueel.
AI voor het schrijven van teksten
Binnen de marketingwereld wordt AI op dit moment vooral nog veel ingezet op tekstueel gebied. Denk aan copywriting en het schrijven van SEO-teksten. Een handige tool hiervoor is ChatGPT. Dit taalmodel geeft met behulp van Artificial Intelligence antwoord op (complexe) vragen. Om deze antwoorden te genereren, put de tool uit enorm veel beschikbare data. Hier zoekt het het beste antwoord voor je uit op basis van een ingewikkeld algoritme. Naast dat ChatGPT vragen beantwoordt, kan het ook hele blogs en SEO-teksten schrijven. Ook wordt ChatGPT veel gebruikt voor het opdoen van ideeën.
Uniek beeldmateriaal met AI
AI heeft niet alleen op tekstueel gebied veel te bieden. Ook de resultaten op visueel gebied zijn veelbelovend. Zo kun je met Artificial Intelligence unieke beelden laten maken. De beelden die door AI zijn gegenereerd, zijn stuk voor stuk uniek. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je in de knoei komt met copyright. Visual AI werkt op basis van een tekstprompt. Geef een korte omschrijving van het beeld dat gegenereerd moet worden en laat AI het werk vervolgens voor je doen! |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Kies ook voor effectief media onderzoek Je wil de naamsbekendheid van je bedrijf verhogen. Ook wil je dat je met je producten of diensten bij je doelgroep op de shortlist terechtkomt....
- De inbound marketing optimaliseren Wanneer jij je product of dienst zo vaak mogelijk wilt verkopen, dan wil je natuurlijk dat er zoveel mogelijk mensen zijn die jouw bedrijf kennen,...
- Aandachtspunten bij het kopen en dragen van comfortabele werkkleding Het belangrijkste aspect bij kleding is de kwaliteit. Het maakt niet uit of het gaat om een duur merk of iets dat lokaal geproduceerd is....
- Tips voor het kiezen van een broker Tien tips voor het kiezen van een broker? Het kiezen van een broker kan moeilijker zijn dan het klinkt. De juiste broker geeft je de...
- Waar kun je gasveren voor gebruiken? Je bureaustoel die naar boven of naar beneden gaat, de achterklep van je auto die open of dicht gaat, grote deuren of kleppen die je...
- afnemende zelfontbranders in premiumsegment Audi Nederland voert een vernieuwde motorenstrategie door. Met ingang van april focust Audi zich in ons land naast benzinemotoren met name op plug-in hybride- (PHEV)...