Kies ook voor effectief media onderzoek

Je wil de naamsbekendheid van je bedrijf verhogen. Ook wil je dat je met je producten of diensten bij je doelgroep op de shortlist terechtkomt. Je weet dat je dan veel geld, tijd en moeite in goede marketingactiviteiten moet steken. De marketingwereld van nu is niet meer te vergelijken met die van vroeger. Online activiteiten hebben een veel grotere plek opgeëist, vergeleken met offline-activiteiten. Voor jou en je marketingafdeling is het zaak om goed in de gaten te houden welke offline en online media voor je bedrijf van belang zijn en hoe je je doelgroep nog beter kunt bereiken. Dat kan alleen door goed mediaonderzoek. Online media onderzoek is daarbij onontbeerlijk.

Online media onderzoek – welke media zijn voor jouw bedrijf van belang?

Welke media zijn voor jou en je bedrijf van belang? Je denkt waarschijnlijk aan de media waar jij je reclame-uitingen in plaatst. Deze op zich logische gedachte is echter onvoldoende. In feite zijn alle media waarin jouw reputatie en jouw producten besproken worden, voor jou van belang. Als je de klassieke onderverdeling in offline mediakanalen als kranten en magazines en online kanalen als blogs, tv, radio en vlogs aanhoudt, mis je een derde: social media. Juist via social media worden berichten bijzonder snel verspreid. Dan is het in jouw belang dat er mensen zijn die dit voor jou in de gaten houden.

Online media onderzoek – hoe maak je onderscheid tussen cruciale en minder belangrijke nieuwsitems?

Doe je goed online media onderzoek, dan kom je er snel achter of je potentiële doelgroep vragen heeft over je dienstverlening, de praktische inzetbaarheid van je producten of meer wil weten over je reputatie. Hier kun je dan actief op inspringen met een gerichte boodschap, waardoor je de kans op conversie vergroot. Merk je door online media onderzoek dat er berichten rondgaan die de reputatie van je bedrijf kunnen aantasten als je ze onbeantwoord laat, dan moet je er snel bij zijn om de schade te beperken of de negatieve berichtgeving tegen te spreken op een overtuigende manier. Het zal duidelijk zijn dat door de snelheid van social media het van het grootste belang is om in real time de cruciale nieuwsitems in de gaten te houden. Het is aan te raden om daar een deskundig team op te zetten, ofwel binnen je bedrijf, ofwel via een gespecialiseerde dienstverlener.

Online media onderzoek – hoe krijgen jouw beslissers snel de juiste informatie?

Berichten op social media kunnen je beslissers waardevolle informatie geven. Dan is het natuurlijk wel zaak dat ze deze snel ontvangen, gefilterd op relevantie. Of het nu gaat om productvragen, berichten over leveringen en betalingen of over het aanbod van concurrerende bedrijven, je beslissers kunnen hun werk pas goed doen, als ze snel over de best mogelijke informatie beschikken. Een team online media onderzoekers dat de weg binnen je organisatie weet, kan zo veel meerwaarde opleveren.

Online media onderzoek – Hoe kan Media Info Groep me helpen?

Online media onderzoek kun je het beste uitbesteden aan specialisten die alles in huis hebben om je te ontzorgen en te ondersteunen. Media Info Groep heeft hier veel ervaring mee en laat met zijn dienstverlening duidelijke resultaten zien. 

 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een logo is vaak het eerste wat mensen zien van je merk. Het verschijnt op je website, visitekaartjes, offertes, social

...

Een goede homepage zorgt ervoor dat bezoekers blijven hangen. Mensen beslissen binnen enkele seconden of ze verder willen klikken. Als

...

Online marketing zonder SEA en SEO is als een café zonder bier: je kunt het proberen, maar het gaat niet

...

Wil je dat jouw merk opvalt, herkenbaar is en blijft hangen bij je doelgroep? Dan is het essentieel om je

...

Herken je het gevoel wanneer je door je tijdlijn scrolt en een advertentie je aandacht trekt? Voor je het weet,

...

In de digitale wereld van vandaag is online zichtbaarheid van onschatbare waarde voor bedrijven van alle groottes en branches. Een

...

Ondernemen is een avontuur dat zowel uitdagend als belonend kan zijn. Voor iedereen die deze reis begint, zijn hier een

...

Een huisstijl is een essentiële stap voor elk bedrijf dat zich wil onderscheiden. Jouw huisstijl vertegenwoordigt je merkidentiteit: het is

...

Inmiddels kun je bijna niet meer om AI en Chat GPT heen. Maar wat kun je er allemaal mee? En

...

Ben jij een blogger die gepassioneerd is over het creëren van inhoud en het maken van een verschil in de

...

Het is een droom van iedere ondernemer, een goede merkidentiteit als gevolg van een succesvolle branding strategie. Een succesvolle branding

...

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO. Wil je meer backlinks genereren voor jouw bedrijf, dan is linkbuilding een onmisbaar

...

Een digitaal visitekaartje is een elektronische versie van een traditioneel visitekaartje. In plaats van een fysiek kaartje, worden de contactgegevens

...

Wanneer jij je product of dienst zo vaak mogelijk wilt verkopen, dan wil je natuurlijk dat er zoveel mogelijk mensen

...

De wereld verandert in een rap tempo en dat vraagt een andere marketingbenadering van veel bedrijven. De belangrijkste verandering laat

...

Soms is het belangrijk om even extra te investeren in je zakelijke relaties. Misschien wil je wat veranderen in de

...

Een blog is een geweldig marketinginstrument. Het voelt misschien als een ‘old-school thing’, maar het is nog steeds een erg

...