Verschillende mogelijkheden voor het ‘digitale visitekaartje’

Een digitaal visitekaartje is een elektronische versie van een traditioneel visitekaartje. In plaats van een fysiek kaartje, worden de contactgegevens van een persoon opgeslagen in een digitaal bestand. Dit bestand kan worden verzonden via e-mail, instant messaging of andere digitale middelen. Er zijn verschillende manieren waarop digitaal visitekaartjes kunnen worden gebruikt. Hieronder een paar voorbeelden:

Via e-mail

Digitaal visitekaartjes kunnen worden verzonden als bijlage in een e-mail. De ontvanger kan het bestand openen en de contactgegevens in zijn of haar e-mail- of telefoon agenda opslaan.

Via instant messaging

Digitaal visitekaartjes kunnen worden verzonden via instant messaging-apps zoals WhatsApp of Telegram. De ontvanger kan het bestand openen en de contactgegevens in zijn of haar telefoon agenda opslaan.

 

Via NFC

Sommige digitale visitekaartjes zijn ook beschikbaar in NFC-formaat, zodat de gegevens kunnen worden uitgewisseld door simpelweg het kaartje tegen een NFC-enabled apparaat aan te houden.

Via QR codes

Digitaal visitekaartjes kunnen ook worden gedeeld via QR codes. Door een QR code te scannen met een smartphone, wordt de contactgegevens opgeslagen in de telefoonagenda van de ontvanger. Maar hoe scan je een QR code? Het scannen van een QR code doe je heel gemakkelijk met je mobiele telefoon. Het enige wat je hoeft te doen, is de camera te openen en deze te richten op de code. Je krijgt dan een pop-up op je scherm, met de vraag of je naar een desbetreffende pagina wilt of informatie wilt ophalen. 

 

Het voordeel

Het grootste voordeel van digitale visitekaartjes is dat ze gemakkelijk kunnen worden gedeeld en opgeslagen, en dat ze geen fysiek papier nodig hebben. Dit maakt ze milieuvriendelijker en efficiënter in gebruik. Digitale visitekaartjes kunnen ook sneller worden bijgewerkt en aangepast in geval van veranderingen in contactgegevens. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat het op een beurs, waar je meerdere visitekaartjes krijgt, niet echt praktisch is dat je tientallen mailadres en telefoonnummers handmatig moet overnemen in je telefoon.

 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een logo is vaak het eerste wat mensen zien van je merk. Het verschijnt op je website, visitekaartjes, offertes, social

...

Een goede homepage zorgt ervoor dat bezoekers blijven hangen. Mensen beslissen binnen enkele seconden of ze verder willen klikken. Als

...

Online marketing zonder SEA en SEO is als een café zonder bier: je kunt het proberen, maar het gaat niet

...

Wil je dat jouw merk opvalt, herkenbaar is en blijft hangen bij je doelgroep? Dan is het essentieel om je

...

Herken je het gevoel wanneer je door je tijdlijn scrolt en een advertentie je aandacht trekt? Voor je het weet,

...

In de digitale wereld van vandaag is online zichtbaarheid van onschatbare waarde voor bedrijven van alle groottes en branches. Een

...

Ondernemen is een avontuur dat zowel uitdagend als belonend kan zijn. Voor iedereen die deze reis begint, zijn hier een

...

Een huisstijl is een essentiële stap voor elk bedrijf dat zich wil onderscheiden. Jouw huisstijl vertegenwoordigt je merkidentiteit: het is

...

Inmiddels kun je bijna niet meer om AI en Chat GPT heen. Maar wat kun je er allemaal mee? En

...

Ben jij een blogger die gepassioneerd is over het creëren van inhoud en het maken van een verschil in de

...

Het is een droom van iedere ondernemer, een goede merkidentiteit als gevolg van een succesvolle branding strategie. Een succesvolle branding

...

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO. Wil je meer backlinks genereren voor jouw bedrijf, dan is linkbuilding een onmisbaar

...

Wanneer jij je product of dienst zo vaak mogelijk wilt verkopen, dan wil je natuurlijk dat er zoveel mogelijk mensen

...

Je wil de naamsbekendheid van je bedrijf verhogen. Ook wil je dat je met je producten of diensten bij je

...

De wereld verandert in een rap tempo en dat vraagt een andere marketingbenadering van veel bedrijven. De belangrijkste verandering laat

...

Soms is het belangrijk om even extra te investeren in je zakelijke relaties. Misschien wil je wat veranderen in de

...

Een blog is een geweldig marketinginstrument. Het voelt misschien als een ‘old-school thing’, maar het is nog steeds een erg

...